Els 2 missatges de correu rebuts de la part de 2 radioaficionats i la meva resposta



1.- Correu rebut per mi i d´altres destinataris del País (21), i a sota la meva resposta :


Le 17/4/2020 à 13:34, ... a écrit :
Hola  socios y amigos de ... .
Mi deseo y el común del grupo de que todos estéis bien de salud.  Amigos, paciencia con lo que nos toca vivir y que pase pronto.
Mañana es el día mundial del radioaficionado, ello ha sido el otro motivo de este email, el desearos que además de salud sigáis estando orgullosos de compartir amistad y una afición tan bonita y servicial en casos de emergencias o cuando fuera preciso.
El deseo de todos es que en el 2021 podamos celebrarlo juntos y a lo grande.
Un abrazo y siempre QRV para lo que os pueda servir.  
....  ...
PD. Hace muchos días con poquísima actividad de C3 en fonía HF, mañana es un buen día para hacerlo y os animo a ello.  73.


 2.- La meva resposta : ««En CATALÀ, collons»»


3- El correu rebut d´un individu que figurava entre els destinataris i retirat d´un organisme oficial andorrà conegut, pagat per tots nosaltres, i a sota la meva resposta :


«Bona tarda Jaume.

Despès d'una petita reflexió, contesto a la teva intervenció encara que no s'ho mereix.
"En CATALÀ COLLONS", per a mi  aquesta reflexió sobra i de bon troç. Cadascú escriu com millor ho sap fer i també amb la fí de que tots aquells als quals va destinat el correu ho entenguin.
No se qui ets tú per intervenir d'aquesta manera.
Pot ser síguis un fanàtic de la barretina i a llavors per mi tens un problema feixut i ho has de solucionar tu mateix, però pensó que això sobra com ja he dit.
A mi em molesta que algú increpi a una altra persona per un assumpte de llengua. Això no s'ha vist mai entre radioaficionats.
La llibertat de tota persona es sagrada i ningú no ho ha de dubtar. Tú no ets ningú com ja he dit per increpar a una persona perque hagi escrit en una llengua o una altra. Si ho fas, seria una evidència que ets un adepte de la "democracia organica" molt coneguda enlla del riu Runer en temps del "Paquito".
Espero que no et molestis i si ho fas tindrás dues feines molestar-te i desmolestar-te però no podía quedarme sense reaccionar a aquesta intervenció teva.
Salutacions de ...



4.-La meva resposta :

...,

Resposta al seu amable, prepotent i despectiu, (les arrels compten) correu del diumenge passat.

Utilitzaré en aquest escrit, el mateix to despectiu i prepotent utilitzat per vostè.

Havent esperat i reflexionat fredament durant uns dies la conveniència de respondre o no al seu correu, he decidit perdre una mica del meu temps en confinament, per escriure només unes quantes linees i dirl´hi que tal com demostre el correu que va enviar-me, amb còpia a d´altres destinataris (21), vostè a part de prepotent i mal educat en va faltar al respecte. 
No té perquè ficar-se on no ha de fer rés i molt menys parlar en nom d´ una altre persona (a menys que ell l´hi hagi demanat, cosa que dubto) i amb el to emprat.

Si algú té alguna cosa a dir, que ho dubto, ha de ser l´emissor del correu, aqui anava dirigit, en aquest cas el .... No un dels destinataris. 
Segur que ell va enviar el correu amb bona fe i intel·ligentment i més educat, com sempre m´ha demostrat, va entendre la meva resposta. La qual era broma i ell ho sap.

Vaig cometre un error, si, i ho sento, en enviar el correu. No en el contingut. No vaig fixar-me que l´amic ... havia enviat el correu informatiu a multitud de destinataris i jo al reenviar també ho vaig reenviat a tothom
La resposta al correu, en plan de conya, anava dirigit a l´amic .... De fet després ell m´el va enviar en Català. Em coneix prou i l´únic que podria dir alguna cosa hauria de ser ell i no vostè.

La part positiva és que els altres destinataris seran coneixedors de la meva educació i la seva.

Quant vostè parla de barretines i democràcia despectivament (el Maroc és ben conegut per la seva), demostra encara més la seva educació. i prepotència. No m´en he posat mai de barretines ni m´en posaré.

El meu país és ANDORRA. País i gent que respecto i per això parlo i escrit en Català quant em dirigeixo a persones que hi viuen, hi resideixen i encara més si són de nacionalitat andorrana.

Tampoc m´he posat ni em posaré CHILABES ni CAFTÁNS. Bueno, segons diuen, pel carnaval tot si val.

No criticaré mai si vostè ha portat CHILABES o CAFTÁNS durant la seva infantesa quan vivia i estudiava a la suposada, encara avui, democràtica, Casablanca dels anys 60. Se m´en fot, i se m´en fot, igualment de si menja o no Cous-cous amb merguez. Tampoc criticaré el fanatisme de certs personatges. No critico a d´altres persones i menys parlo en nom d´altres persones.

He tingut la sort de rebre una bona educació per la part dels meus Pares i per part dels professors durant el batxillerat i preuniversitari a Barcelona i després a Paris. Per cert, encara que en en cursos diferents, el ... i jo vàrem estudiar els 6 cursos de batxillerat mateix lloc.

Això no va de radioaficionats. Va de persones, va d´educació, va de intel-ligència. Quant jo en trobo alguna persona, educada, que no parla Català intento parlar el seu idioma. Sobre tot si em trobo amb un visitant/turista que aporta a la caixa del país i ens fa viure. Ara bé, quant tots sabem que tot i tenir passaport andorrà, que al país l´idioma oficial és el Català, i alguns continuen parlant Castellà, Francès o Àrab, m´emprenya i està fora de lloc i no es pot suportar. És una manca d´educació i un menyspreu al país i a la seva gent.

Dit això emprant les mateixes lletres del seu missatge, qui és vostè per enviar-me aquest correu infame, prepotent i despectiu?

Em sap greu, haver coincidit amb vostè fa un parell d´anys, en un sopar a Canillo. Aquí ja em va demostrar la seva prepotència.

La seva intervenció, correu, si que está fora i molt de lloc. Són els residus de la democràcia del Maroc?.

Estava nerviós pel confinament?.

L´hi pesen els 66 anys)

Estava emprenyat per una altre cosa?

Dit això, voldria pensar, que no va interpretar com jo volia, el correu que anava dirigit al Sr. ... i que per córrer massa va ser reenviat a d´altres persones. Si és així, el disculpo, si no, el que té un problema és vostè. Greu.

No enviaré la resposta de correu tres (3 vegades) tal com ho va fer vosté. Amb una n´hi ha prou.

Ah, també espero que no es molesti, i si ho fa voldrà dir que no entén rés de rés.

Aprofito per enviar una cordial salutació als «altres» destinataris d´aquest correu i desitjo que passeu un bon dia de Sant Jordi, bona continuació del confinament i perdoneu la parrafada però ho havia de dir.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El perill de les anomenades xarxes socials

Forensics - Eines gratuïtes