dissabte, 18 de juliol de 2009

Editorial diari d´Andorra 18 de Juliol de 2009

• EDITORIAL
Problemes a Internet

• Els problemes que hi va haver dijous amb l’accés a Internet a través de l’ADSL no són poca cosa. Tres hores sense poder accedir a la xarxa, que s’ha convertit en una eina indispensable per al dia a dia de molts negocis i organismes i és un servei que cada vegada més usuaris tenen contractat, acaba perjudicant considerablement els clients d’Andorra Telecom. A més, problemes col·laterals van allargar-se durant gairebé tot el dia i, per exemple, van impedir operar en caixers automàtics d’alguna entitat bancària. La companyia de telecomunicacions va reaccionar d’immediat com s’acostuma a fer en aquests casos, emetent una nota als mitjans explicant l’origen dels problemes i demanant disculpes per aquesta manca de subministrament. No és la primera vegada que es produeixen des­ajustaments en el servei d’Internet i el fet que en aquesta ocasió les dificultats constatades arribin després que s’estiguessin realitzant unes tasques de manteniment que es podrien considerar rutinàries signifiquen un afegit de responsabilitat. La parapública és l’única empresa que opera al país en l’àmbit de les telecomunicacions i precisament per a­questa situació de monopoli és normal que els clients, que ja paguen un cànon al Govern per les trucades telefòniques, siguin el màxim d’exigents amb la qualitat dels serveis que se’ls ofereix. Andorra Telecom, doncs, ha de concentrar esforços i recursos en garantir que Internet esdevingui àgil i fiable, i intentar que no es repeteixin situacions com les de fa uns anys, quan hi va haver queixes reiterades i articulades des de diferents associacions de consumidors per les deficiències que va generar la posada en marxa de l’ADSL. L’empresa es troba en un moment important amb la posada en marxa de noves tecnologies, com la TDT o la fibra òptica, que concentren bona part de la inversió i objectius comercials. I per això s’ha de cuidar encara amb més intensitat si cal els serveis que funcionen de fa temps. Episodis com el de dijous no afavoreixen la imatge i legitimen l’usuari per demanar responsabilitats.