dimarts, 18 de març de 2008

Post no publicat per Le Figaro

"Comentari no publicat per Le Figaro"

Ne vous plaignez pas !
Chez nous, en Andorra…
Aprés plusieurs affaires louches comme par exemple avoir publié sur la toile les mots de passe de 15.995 utilisateurs du serveur mail correu.andorra.ad
le Gouvernement s´est payé une “boite” de 1,3 million € chez les Israéliens.
La “boite” appelée “ L´Orella Global”, doit servir a “contrôler”, non pas les commentaires sur le Chef du Gouvernement mais TOUTES les communications du pays!. Internet, E-mail,Téléphone fixe/portable,Sms…
Plus cher que embaucher un « cyber espion »!

Salut

Hi ha censura al diari Le Figaro?

I al Principat?. L'Orella global?


Le «cyber espion» de l'Elysée déjà star du web
Samuel Laurent (lefigaro.fr)
18/03/2008


Nicolas Princen, jeune normalien-HEC de 24 ans, a été chargé de la veille Internet de l'Elysée. Sa mission : surveiller la diffusion d'informations sur le chef de l'Etat sur la Toile. Mais à peine nommé, il est déjà lui-même victime du «buzz» autour de son poste.

Il a 24 ans, est diplômé de l'Ecole Normale et de HEC, et le web francophone ne parle que de lui. Lui, c'est Nicolas Princen, dernière recrue de l'Elysée. Sa mission, selon la présidence, interrogée par LePost.fr : «être une sorte de veille sur Internet, en surveillant tout ce qui fait buzz au sujet du président de la République» pour alerter au plus vite les conseillers du président et préparer la réponse.

Le web a, il est vrai, joué un rôle majeur dans l'amplification des couacs de la communication du chef de l'Etat ces derniers mois. Des images comme celles de l'algarade avec un pêcheur breton ou le désormais célèbre «casse-toi pauvre con» du Salon de l'Agriculture ont été reprises et diffusées en boucle sur Dailymotion ou YouTube, détournées, parodiées et amplifiées de blog en blog et de site en site.

«Nicolas Princen est sexy»

D'où le nécessaire renforcement du pôle web, jusqu'ici confié au publicitaire François de la Brosse, concepteur de sarkozy.fr et du site elysee.fr, par un second conseiller. Qui n'est pas totalement inconnu : avant d'entrer au château, Nicolas Princen coordonnait la rubrique «libre cours» de la NSTV, la web-télévision du site du candidat Sarkozy, sur laquelle on trouvait des vidéos «décalées» sur la campagne.

Mais cette nomination passe mal auprès de nombre d'acteurs du web, échaudés par l'aspect «sherif» ou «œil de Moscou» de ce nouveau poste. Notamment dans le pôle de blogs anti-Sarkozy constitué depuis l'élection de ce dernier à la tête de l'Etat. «Cours après nous, chérif Nicolas Princen», lit-on sur Peuples.net. «On va donc pouvoir enfin mettre une tête sur le visiteur le plus régulier de mon blog : mars.elysee.fr, qui est semble-t-il le firewall de l'Elysée», renchérit Intox2007. «Know your ennemy», explique même un troisième blog.

«Je lui souhaite bien du plaisir»

D'autres prennent la nouvelle avec plus d'humour. Des blogueurs «influents», comme Samuel Authueil, Ron l'Infirmier ou Laurent Gloaguen d'Embruns ont choisi de rejoindre un groupe Facebook intitulé «Nicolas Princen est sexy», et citent volontiers sa page sur le réseau social. Une manière de montrer au jeune normalien qu'il n'est pas le seul à pouvoir surveiller une activité Internet ?

Sur son blog, Luc Mandret fait aussi dans l'humour… mordant : «Cher Nicolas Princen, je te souhaite bien du courage. Et je souhaite donc savoir si tu mérites bien ta place. J'ai donc décidé d'écrire cet article. Ce serait super aimable de ta part de me laisser un petit commentaire[…] j'imagine que tu es abonné au flux rss des blogsearch de Google. Je l'espère du moins. […] D'autant plus que je compte persévérer à écrire des choses pas très gentilles à l'encontre de ton patron».

A peine nommé, Nicolas Princen est donc directement mis au travail... sur son image personnelle. Comme le note Authueil : «Le voilà repéré, il a intérêt à être clean, parce que je sens qu'il ne lui sera fait aucun cadeau. La moindre «faute» sera mitraillée, et finalement, il pourrait passer plus de temps à se défendre qu'à mener à bien sa mission initiale. Je lui souhaite bien du plaisir». Interrogé par lefigaro.fr, Nicolas Princen répond qu'il ne souhaite pas s'exprimer sur l'affaire.
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Enjoy America

Sense comentaris...

4:10 p.m. March 17, 2008

PORTLAND, Maine – A security breach at an East Coast supermarket chain exposed more than 4 million card numbers and led to 1,800 cases of fraud, the Hannaford Bros. grocery chain announced Monday.

Hannaford said credit and debit card numbers were stolen during the card authorization process and about 4.2 million unique card numbers were exposed, placing the case among the largest data breaches ever.

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The breach affected all of its 165 stores in the Northeast, 106 Sweetbay stores in Florida and a smaller number of independent groceries that sell Hannaford products.

The company is aware of about 1,800 cases of fraud reported so far relating to the breach. No personal data such as names, addresses or telephone numbers were divulged – just account numbers.

Hannaford became aware of the breach Feb. 27. Investigators later discovered that the data breach began on Dec. 7; it wasn't contained until March 10, said Carol Eleazer, Hannaford's vice president of marketing in Scarborough.

“We have taken aggressive steps to augment our network security capabilities,” Hannaford president and CEO Ronald C. Hodge said in a statement released Monday. “Hannaford doesn't collect, know or keep any personally identifiable customer information from transactions.”

The company urged its customers to monitor their credit and debit cards for unusual transactions and report any problems to authorities. It also told customers to beware of e-mails and calls from people claiming to represent Hannaford and seeking any personal information.

The U.S. Secret Service, whose duties include investigating electronic crimes such as data breaches, confirmed it's investigating but declined to comment on the scope of the crime.

“The company did contact us, and we are investigating,” said agency spokesman Malcolm Wiley.

MasterCard, the second-biggest U.S. credit card association after Visa, issued a statement before Hannaford's disclosure: “Because this incident is the subject of an ongoing law enforcement investigation, we cannot disclose additional details regarding the incident or otherwise comment at this time.”

Calls to Visa were not returned.

Beth Givens, director of the San Diego-based Privacy Rights Clearinghouse, said holders of debit cards involved in the Hannaford case are most at risk of fraud. Banks generally cover costs from fraudulent charges on credit cards, but a criminal could potentially drain a victim's bank account and leave them with the task of convincing a bank they deserve to be reimbursed.

“Any time a debit card number is exposed, the affected individuals need to be contacted immediately, and their accounts should be closed down,” Givens said.

Mark Walker, an attorney for the Maine Bankers Association, said his organization sent an advisory to member banks Friday after learning of the breach. Only a few had reported suspicious activity involving the credit and debit cards they had issued customers, Walker said.

“I had expected there would be more than we've heard of,” Walker said. “But it's still too early for us to tell.”

Bruce Spitzer, a spokesman for the Massachusetts Bankers Association, criticized the delay in public notification of the source of the breach.

“Visa and MasterCard have stipulated in their contracts with retailers that they will not divulge who the source is when a data breach occurs,” Spitzer said. “We've been engaged in a dialogue for a couple years now about changing this rule.... Without knowing who the retailer is that caused the breach, it's hard for banks to conduct a good investigation on behalf of their consumers. And it's a problem for consumers as well, because if they know which retailer is responsible, they can rule themselves out for being at risk if they don't shop at that retailer.”

Paul Stephens, of the San Diego-based consumer advocacy organization Privacy Rights Clearinghouse, said the delay in disclosure “puts consumers in a difficult position because they have no way of knowing whether their accounts may have been impacted.”

Eleazer defended Hannaford's actions.

“We moved with all deliberate speed to get out to customers with information that we could have confidence in,” she said. “This is a complex undertaking.”

The case ranks among the largest breaches on record involving retailers, but far fewer cards were exposed than in the largest hack. That one began in 2005 – and was disclosed last year – at TJX Cos., the Framingham, Mass.-based operator of more than 2,500 discount retail stores including T.J. Maxx and Marshalls.

TJX reported at least 45.7 million cards were exposed, while banks' court filings put the number at more than 100 million, but there has been no estimate of the total fraud.

SANDIEGO.COM